Werken in een contactcenter


Werken in de contactcenterbranche is in vele opzichten ideaal. Dat er niet gesproken kan worden over een bepaald type mensen dat in deze branche actief is, bewijzen de verschillende mensen die via deze website hun ideale baan hebben gevonden. Zij vertellen graag over hetgeen zij leuk en ideaal vinden aan het werken in de callcenter branche.

Annemiek (22)
Via eenidealebaan.nl ben ik aan de slag gegaan als telefonisch verkoopster in een callcenter. Naast mijn studie werk ik 3 dagen overdag. Het fijne van deze baan is de flexibiliteit: ik kan namelijk mijn eigen rooster maken zodat het goed te combineren is met mijn studie. Maar ook de gezelligheid van het werken met leuke collega's maakt dat ik iedere keer met plezier naar mijn werk ga.

Wim (52)
Door de economische crisis ben ik mijn baan als accountmanager bij een advertentiebureau kwijtgeraakt. Ik was bang dat ik op mijn leeftijd niet makkelijk aan een nieuwe baan zou komen. Dankzij eenidealebaan.nl heb ik echter binnen korte tijd een nieuwe baan gevonden als telefonisch adviseur voor uiteenlopende projecten. Dit was een totaal nieuwe uitdaging voor mij. Dankzij de training en begeleiding van mijn nieuwe werkgever én mijn commerciële instelling, heb ik een succes weten te maken van mijn nieuwe baan!

Mariëtte (35)
Als moeder van drie kinderen ben ik altijd druk in de weer geweest. Toen ook de jongste naar de basisschool ging, ben ik op zoek gegaan naar een leuke part-time baan waarbij ik mijn eigen rooster kan maken en op tijd thuis ben om de kinderen uit school op te halen. Ik dacht dat het vrij lastig zou zijn om een baan te vinden die aan deze eisen voldoet. Maar via eenidealebaan.nl was ik binnen twee weken al aan de slag als ambassadeur van een goed doel in een leuk callcenter. Nu werk ik bijna 24 uur per week, heb het enorm naar mijn zin en verdien een zeer leuk salaris!

John (32)
Als commercieel ingesteld persoon ben ik altijd op zoek naar een commerciële uitdaging, dus ook in mijn baan. Via een idealebaan.nl vond ik meerdere interessante vacatures in de callcenter branche. Nu werk ik op een interessant business to business project voor een grote financiële instelling van wereldfaam. Ieder telefoongesprek en sale is anders, waardoor ik geprikkeld wordt om uit ieder gesprek het maximale te halen. Daarnaast heb ik op termijn uitzicht op (interne) doorgroeimogelijkheden, iets wat ik ook zeer belangrijk vind in een callcenter baan.